• RADIMO I NEDELJOM

    Centralna laboratorija u ulici Cara Dušana br 67  radi i NEDELJOM od 8-13h.

  • ANALIZE
    ANALIZE

    Preko 3000 analiza iz oblasti biohemije, hematologije, imunohemije, mikrobiologije, patohistologije, genetike, prenatalnog skrininga  i visokospecifičnih analiza.

  • NAŠE LOKACIJE

    Laboratorije  JUGOLAB-a Vam pužaju kompletnu laboratorijsku uslugu kako na teritoriji grada Novog Sada, tako i u Apatinu, Bečeju, Futogu, Senti, Somboru, Subotici, Petrovaradinu, Kuli, Staroj Pazovi, Zrenjaninu, Odžacima, Čačku, Užicu i Kaću.

Lokacija i radno vreme

Radno vreme laboratorije JUGOLAB Dalje...

Priprema pacijenata

 

Šta treba znati pre dolaska u laboratoriju? Dalje...

Diskretno zakazivanje analiza

 

Diskretno zakazivanje analizaDalje...

Kontakt

Za sve informacije kontaktirajte nas Dalje...

English French German Hungarian Italian Russian Spanish

fb-icongplus-icontwt-icon

Cenovnik analiza

 

Kontakt za informacije o visokospecifičim analizama kojih nema u cenovniku:

(021) 466-804 ili (021) 2100-808

Smaller Default Larger

Oktobar – nacionalni mesec pravilne ishrane

Količina i vrsta hrane koja je potrebna u toku dana zavisi od uzrasta, pola, fizičke aktivnosti, kao i od toga da li postoje određeni zdravstveni problemi. Zbog toga je važna ishrana koja će adekvatno zadovoljiti potrebe organizma i obezbediti izvore energije i metabolite neophodne za očuvanje zdravlja. Pravilnom ishranom i planiranjem svakodnevnih obroka umanjuje se i mogućnost rizika za pojavu gojaznosti koja je jedna od vodećih činilaca koji potpomaže razvitku kardiovaskularnih bolesti i diabetesa.

Najčešći metod za ilustraciju pravilnog načina ishrane je piramida ishrane koja razvrstava hranu u šest kategorija namirnica koje bi u ishrani trebalo da budu zastupljene svaki dan.

Za razliku od slike piramide namirnica koja se nekada koristila, nova piramida ishrane ima nekoliko važnih promena. Ona je trodimenzionalna a stepenice sa njene leve strane  ukazuju na neophodnost fizičke aktivnosti.


U samoj piramidi namirnice nisu poređane jedna iznad druge, jer čak i one namirnice koje su na “lošem glasu” imaju sastojke koji su u određenoj količini potrebni organizmu.

Različite grupe namirnica nutricionisti su označili trouglovima različite širine koja pokazuje kolika bi trebalo da bude srazmera označenih grupa namirnica u ishrani. Trouglovi se sužavaju ka vrhu jer svaka promena u ishrani treba da bude postepena i dobro izbalansirana. Unos hrane treba postepeno smanjivati do onog koji održava željenu telesnu težinu, uz stalno održavanje odnosa između različitih grupa namirnica, jer se na taj način izbegava povratni efekat.

Pored pravilnog načina ishrane neophodno je unositi pravu količinu vode – direktno ili indirektno. Tačna količina zavisi od godišta i proporcije mišićnog prema masnom tkivu (jer mišići sadrže više vode od masti). Iako voda ne sadrži kalorije i hranjive materije, ona je neophodna za život.

Organizam ne zadržava višak vode kao što to radi sa mastima, pa je svakodnevno potrebno piti odnosno konzumirati odgovarajuću količinu vode da bi zadržali dobro zdravlje.